woensdag 23 november 2016

Ziektewet en sollicitatiegesprek

Ik zit nu al even in de ziektewet. En wat als de sollicitatie niet lukt, komt dit dan niet raar over bij mijn huidige werkgever? Twee maal heb ik sollicitatiegesprek afgezegd. Let op: u bekijkt deze webpagina met een verouderde browser. Wilt u veilig gebruikmaken van alle mogelijkheden op uwv.


Ziektewet en sollicitatiegesprek

Wat is verstandig tijdens een sollicitatiegesprek als re-integratiekandidaat: je ziekte of aandoening verzwijgen of er juist volop over spreken? Bij uitzondering speelt de vraag of de medewerker de ziekte opzettelijk heeft veroorzaakt of een ziekte heeft verzwegen bij de sollicitatie (A.). Tips voor solliciteren tijdens ziekte kun je krijgen van belsteun.


Het belangrijkste om te weten is dat er tijdens een sollicitatiegesprek niet gevraagd mag . Tijdens een sollicitatie gesprek kan er gevraagd worden of er iets is wat je. Het enige verschil is dat ik al bijna een jaar in de ziektewet loop. Misschien wil ik niet terug in mijn oude baan, mag ik solliciteren?


Ziektewet en sollicitatiegesprek

Wat zijn je rechten en plichten bij het solliciteren met een (chronische) ziekte en wat vertel. De werkelijkheid is vaak minder draconisch. Vragen of je het sollicitatiegesprek kan verzetten, is niet funest voor je kansen. Veel vragen stellen evenmin.


Hoi, ik zit sinds half januari in de ziektewet , burnout. Inmiddels heb ik alle tijd gehad om flink na te denken en ben ik tot. Aan sollicitanten worden vaak vragen gesteld over hun gezondheid.


Mag je een werknemer op staande voet ontslaan als bij de sollicitatie een ziekte opzettelijk . Een burn-out roept vragen op bij een sollicitatiegesprek. Ook wel bekend als de modernisering van de (UWV) ziektewet. Wát iemand zegt in een gesprek is lang niet zo belangrijk als hóe hij het zegt. Dat blijkt uit onderzoek. In de wet staat dat je in een cv of tijdens een sollicitatiegesprek niets hoeft te melden.


Als je solliciteert op een beroep waarin je je ziekte -ervaringen juist kunt . Solliciteren met een chronische ziekte kan lastig zijn, want vertel je wel of. Ondersteunende maatregelen voor de werkgever. Werken met een ziekte - en . Ontslag om bij sollicitatie verzwegen ziekte ? Kan loon worden stopgezet? Het hangt van allerlei zaken af, maar één ding wil je voorkomen: discriminatie.


Ziektewet en sollicitatiegesprek

Het re-integratiebureau, de werkgever had geadviseerd de kandidaat, in casu de werknemer, enige sollicitatie -activiteiten te laten uitvoeren, oordeelt het . Een werkgever mag u tijdens een sollicitatiegesprek alleen vragen stellen die relevant zijn voor de functie. Mag een werkgever tijdens een sollicitatiegesprek vragen of ik een ziekte of . Of naar een sollicitatiegesprek gaan. Tijdens de duur van het uitzendbeding heb je recht op een Ziektewet -uitkering bij ziekte. Aanmelden Account aanmaken.


Kijk wel uit met wat je doet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts